tisdag 21 februari 2012

Det råder ett visst vacum i lägenheten...

Det är nämligen så att den 6 mars så fyller min underbara kvinna och våra barns mamma 50 bast. Detta vill hon helst inte veta av (ni fattar) men vi har i alla fall bokat den lokal som finns här på området och skall fira henne där på lördag den 3 mars.
Nu råder det lite av vacumstämning här i lyan och jag och trollen har bestämt oss för att ge henne en riktigt fin dag, så därför håller vi på att förbereda saker och tng så att hon bara kan sitta och mysa som gamla tanter skall göra när de fyller år. Vi putsar och feja utan att det skall märkas för mycket för då blir hon misstänksam. Vi har till och med hunnit med att köpa några presenter.

Vi får tala tyst om detta med kalaset för det är inte någonting som har kraftfull prioritering hos min kvinna. -Vadå, vem skall komma och fira mig, det är ju ingenting att fira heller, att fylla 50 blää. Jag skall gå på Zumba jag.!
Så var det med detta, nåväl vi har som sagt lite andra planer vi.
pappa B

"Även om du spärrar in tuppen går solen upp ändå"


2 kommentarer:

. sa...

Gamla tanter vid 50? Hmm funderar så kinderna knakar i takt med de övre regionerna. Undrar vad du kallar oss som är 60 och lite till är vi gammeltanter...skrattar..du är knas i hela bubblan du....vi kanske är lika gamla du och jag, men jag undrar om du ändå inte leder med ett par tre siffror eeeelllleeeerrrrr.

Vink och godnatt nu ska jag tar igen det som uteblev till viss del natten som gick.

pappa B sa...

Ta igen och ta igen, du borde väl veta att ingenting förlorat går att ta igen - det är bara dumt påhitt. Ja tanttanter är bra, det köper jag.
Man måste alltid retas lite här i livet det blir för tråkigt annars och min tant är vacker som en sommarmorgon, snäll som en liten mjuk kanin och pigg som en mört.
Själv är jag glad som en spelorre, lagom lönnfet (minskar stadigt numera) och så pass ålderstigen (69 om jag lever till augusti) att jag vågar säga precis va som helst (gör det tyvärr rätt ofta också)
Godmorgon, hoppas att du sovit gott. Och när du ändå är i gång så gå och lägg dig igen och sov fyra timmar till så har du lite till godo i natt.
Kram på dig lilla Erika, kul att du finns.