onsdag 22 februari 2012

För en gång skull längtar jag till solen....

Jag brukar inte längta speciellt mycket men just nu har jag kommit in i en längtar period. Jag kan inte på rak arm säga vad jag längtar till. Inte på krokig arm heller för den delen, men jag längtar bort. Ut i världen, ut bland folket och röja, dricka gott vin, smaka på olika maträtter och känna nya spännande dofter. Funderade ett tag på att åka upp till Hakkas, men där finns det ju aldrig någon sol. Inga brudar heller för de stack ner till Pajala vid det stora kvinnouppropet. Nej jag får nog vända på kartan och vart hamnar jag då måntro?

Ja en sväng ner till södra Frankrike skulle inte vara fel. Att strossa runt bland vingårdarna där är ju inte helt fel. Åka lite kanalbåt med gumman det skulle passa. Stanna vid de små byarna längst med kanalen och handla lite goda ostar och ett par flaskor av traktens eget vin, en god köttbit och färsk sparris (den kommer snart loss).
Efter kanalturen kan ju en munter kväll på Lido få avsluta resan. Att sitta där med ett glas skumpa och se de vackra damerna vicka på plymerna och slänga med tuttarna tar ju inte ont det heller. Skall nog se över pensionskontot och se om jag kan skrapa ihop till två biljetter, förhoppningsvis tur och retur till gumman och mig. Barnen hyr jag in hos en gammal kamrat, fd. militär som driver ett hundpensionat. Där har jag dem i gott förvar tills vi kommer hem. Siktar in mig på detta.

pappa B

Inga kommentarer: