torsdag 9 februari 2012

Heja Kostdoktor´n du vinner.....


Det här, färska räkor brukar ofta stå på vårt bord.
Huruvida det är nyttigt eller ej, det skiter jag i!
















De viktigaste först:
  1. Välj lågkolhydratkost, inte fettsnål kost
  2. Ha tålamod
  3. Var inte rädd för naturligt fett
  4. Se upp för vågen om du nyligen svältbantat
  5. Kvinnor: undvik helst fruktätande
  6. Män: undvik helst öldrickande
  7. Se upp med sötningsmedel
  8. Tänk på att mediciner kan påverka vikten
  9. Stressa lagom, och sov tillräckligt
  10. Ät lagom mängd
  11. Kontrollera att du minimerat kolhydraterna
  12. Motionera gärna
  13. Tänk på dina hormoner
  14. Undvik brist på D-vitamin
  15. Testa 80/80/20
  16. Testa många småmåltider
  17. Ät långsammar
Kopierat från Kostdoktorns hemsida: http://www.kostdoktorn.se


Kollade på två TV-debagter där Kostdoktorn var närvarande. En rekorderlig kille från Karlstad. Han var lugn och sansad, klarade pressen från hysteriska dietister fräån Skåne och pulverprånglare från Göteborg. Sakta men säkert så vann han bägge debatterna.
Jag fuskar själv med LCHF-metoden och mår fantastiskt bra. det hjälper mig att gå ner i vikt så jag fortsätter allt med att ställa riset, potäterna och makaronerna åt sidan.
Så här skall det se ut. Läs och begrunda alla tjockisar (jag håller på att smalna av) Varför skall vi vara rädda för mat som våra förfäder stoppat i sin sedan urminnes tider? Ligt hit loch lätt hit detta är bara manipulation för att tjäna mer pengar. Stek i smör, använd grädde i såsen du som inte är så aktiv slopa hälften av potatisen, riset och de dör förbannade makaronerna. de kan du klara dig utan.
Rör på dig, ta trappan börja gå på gym, lyfta lite skrot och inte bara bidrag. Ut i friska luften tag di ett D-vitamin piller nu när solen inte är påslagen.
skippa ALLA lightprodukter och är vanlig mat med måtta, då krymper du loch mår samtidigt otroligt bra, se på mig. Ett livs levande bevis (än så länge)
pappa B

"Man kan inte laga soppa på skönhet"

6 kommentarer:

Lena S sa...

Hej!!
Hittade dig via kostdoktorn på FB.
Lite kul faktiskt!!
Har några vaga minnen av dig, (om jag inte tar fel på person förstås....)
Mvh
Lena Samuelsson. Molkom.

pappa B sa...

Lena min lilla vän, Oves syster?
Jäklar vad kul att du hittat hit. Jo det är full fart på gubben och han blommar som aldrig förr. Magen har sakta men säkert gjort att jag återsett mina fötter och man pinkar lite längre än rakt ner i stövlarna :o)
Hur mår du då? Hur är det med Ove, denne glada man. Pratade med honom för inte sååå länge sedan och han verkade då pigg och glad.

pappa B sa...

Var du Oves stora, mellan eller lilla syster?

Lena S sa...

Jag är inte Oves syster. Jag är Oves DOTTER. :-)
Alltså var det jag som fick 25-50 öre varje gång jag kliade dig på ryggen, om du minns??? ;-)
Det är härligt att det är bra med dig. Ove har det gött han också. Pigg och kry- nyss fyllda 73 år. Han bor i gamla pensionärshemmet i Lindfors. Min son bor i samma hyreshus.
Mvh Lena :-)

pappa B sa...

Ser man på är det den lilla rackaren som blivit stora damen och mamma dessutom. Jodå jag minns hur duktig du var på att klia mig på ryggen :)
Du får hälsa till pappa när du träffar honom och till mamma med. Broder Jan hur mår han är väl snart en gammal gubbe kan jag tänka mig.
Vad roligt att du tittade in här hos mig, det får du göra fler gånger. Skall se om jag inte hittar en bild på dig med påskkäringhalsduk, gul kappa (blommig tror jag) och en liten docka i famn, kollar
Kram på dig min vän.

Lena S sa...

Hej.
Japp, det är lilltjejen som blivit STORA damen. Har två barn, sambo med hus i Molkom.
Jan har det bra, blir 49 år till sommaren, så javisst - han är gubbe ;-) Han bor i hus en bit ovanför Lindfors. Han och min son kör lite rally till husbehov.
Vore kul att se bilden på mig, om du hittar den. La just upp ett foto på fb som du tagit på mig som liten flicka :-) Fick den bilden av min moster i konfirmationspresent, tror jag.
Ha det gott
Kram Lena