onsdag 1 februari 2012

I morgon smäller det!

Kolla in, här visar "Länsman" upp burken med maggot. Nu får fiskarna passa sig
Maggoten handlade vi hos Sony på Stjärnås nere i Olskroken.

I morgon drar "Länsman", Bandy-Erik och jag iväg ut på isen. Nu måste vi försöka lura några större fiskar än de vi plockade upp idag. Bandy-Erik som är en riktig makrillfiskare gör sin premiärtur på hal is och det kommer att bli mycket spännande om han är lika elegant i sötvatten som när han halar upp fisk ur havets djup. Tar ju med mig kameran så vi kan föreviga hela dagen. "Länsman" den gamle stuten han kan Surtesjön ganska bra vid det här laget så han lär nog klara namnet även i morgon. Själv är jag lite osäker om jag inte ligger risigast till. Får nog skärpa mig och min känsel till max i morgon för att inte ge de här två gubbarna chansen att retas under resten av året. En bomdag och det är kört. Skall vässa mormyskorna rejält under natten.
pappa B

Inga kommentarer: