tisdag 13 mars 2012

Barcelona..mer än bara fotboll....

Katedralen som aldrig blir färdig
Jag har besökt denna fantastiska stad vid ett flertal tillfällen. Har däremot aldrig sett en enda fotbollsmatch, men däremot ätit och druckit kungligt. Strövat i de små gränderna och blivit överfallen av zigenerskor som kastar på dig en röd ros och sedan kräver dig på pengar. Hänger i kavajen ända tills du kommer fram i ljuset då de försvinner in i skuggorna igen.
Har otaliga bilder på den mäktiga katedralen som aldrig verkar bli färdigrenoverad. På bilden blir den i alla fall dokumenterad av tre personer på samma gång.

Jag beställde vin till makalöst bra priser från ett företag i Barcelona för snart en månad sedan. Där var det inga problem, men när sedan Transerver skulle frakta detta hem till Angered då trasslade det till sig rejält. Man har slarvat bort både mitt vin och min sprit och vet inte vart paketet tagit vägen. Förmodligen sitter någon hos Transerver och dricker mitt boxvin, smakar på min spanska single malt och tar en konjak till kaffet.
Meningen var att detta skulle ha anlänt lagom till min kvinnas 50-års kalas. Ha ha vilket skämt. Nu har jag krävt mina pengar tillbaka och vi får väl se vad som händer? Sista ordet är inte sagt ännu i den här affären. Företaget som har hand om försäljningen av dryckerna skall inte belastas för detta. De har skött affären och får väl ta fighten med Transerver som uppfört sig mycket märkligt. Ingen svarar i deras telefon och efter flera försök så svarade man på mitt ena mail. Här blir det bägge tummarna ner och vi får väl se vad som händer. Någon spansk single malt lär jag nog inte få testa och inte resten av dryckerna heller. Synd för detta verkade vara någonting riktigt bra.
pappa B

Inga kommentarer: