måndag 12 mars 2012

Tror ni jag grejar maran i Rotterdam?

Rotterdam deltagare 2011
...nu har promenaderna och gymmet blivit en ful ovana. Kan inte vara utan dem vilket är både på gott och ont. Har Rannebergsrundan som måttstock och den mäter 4,44 km. Är ganska tung med ett segt motlut drygt halva sträckan.Har lyckats ta mig runt under 40 minuter här om dagen. Totalt har jag gjort 10 promenader/jogging rundor och fått ihop 43,75 kilometer på en tid av 7.23.54 vilket i sin tur ger en kilometertid på 10,09 minuter.
 Inget att skryta om men i alla fall inte så illa pinkat av en lönnfet gubbe som mig. Nu återstår att få ner kilometertiden under de tio nästa rundorna. Tänkte om jag lever och har hälsan i behåll ge mig på både Göteborgsvarvet och Rotterdam maraton. Skall man gå i väggen kan man göra det med sång och en Holländsk pilsner i näven.
Jag vill ju försöka komma in i mål innan alla går hem och sätter sig på uteserveringarna, så jag får nog ligga i av bara den. Orkar jag hålla kilometer tiden på 10 minuter så kanske jag kommer i mål innan alla går hem. Fast vi kommer nog närmare sanningen om jag lägger på en timme till. Tror ni att jag grejar detta, 42 kilometer under fem timmar? Riktigt så mycket som gubben på bilden har att släpa på har inte jag och ännu mer skall väck innan nästa år.
pappa B

1 kommentar:

Baronessan sa...

Hej Pappa B, Jag tror på dig och hejar på dig. Själv blir jag trött bara jag läser ordet springa. Måste ta mig i kragen. Ha det bäst!