onsdag 7 mars 2012

Bättre förutsättningar..

Nysopat och städat i viadukten, ett lyft framåt!
Rannebergsrundan motsols, ännu tyngre än högervarvet. Mest uppför.
Förutsättningarna för mina promenader och småjoggande turer blir bättre och bättre. Promenadvägarna skall nu bara putsas till med sopmaskinen så är det perfekt. Jag vände på den vanliga Rannebergsrundan en dag och gick bakvägen om man så säger. Den blev ännu tyngre med en lång seg backe, slitsammare än åt andra hållet.

Idag har jag "gubbapasset" med Sophie och sedan blir det promenad på eftermiddagen. Målet är att knata runt den här rundan under 40 minuter. Den är 4,66 km lång och jag måste ner till 8,30 minuter/km för att lyckas med detta. Skall gå innan löven slår ut. Sedan plockar jag 4 minuter till när solen börjar värma.

Nu har det kalasats färdigt och jag har återgått till havregrynsgröten igen. Blir strikt mathållning framöver utan lyxiga tilltugg. Kollar VM i skidskytte och lite längdåknings sprint idag. Bye, bye!
pappa B

Inga kommentarer: