onsdag 21 mars 2012

Friska takter milda Mathilda....


Jag och lilla Pia, alltid seriösa.
Lille Stefan, svart i ögonen plåtade.
Vår ordinarie slavdrivare Sophie var och mentaltestade sin schäfer idag. ( det var hunden som skulle testas sa hon i alla fall till oss) och därför hade hon satt in en "stand in", enligt henne en blyg och snäll liten, ung tjej som vi gubbar (med korsade fingrar bakom ryggen) lovade att vara snälla mot. Mathilda hette flickebarnen. Hon var ung, snäll med fan i mig inte liten, minst 180. Dessutom pigg som en mört. Hon hälsade oss välkommen och körde igång. Med en herrans frenesi. Min träningskompis Björn, tenor i Svenska POP-kören och trombonblåsare, en glad prick vi tittade på varandra. Hur tusan skulle vi ha en chans att jäklas med den här unga damen. Upp och ner, hit och dit ner på rygg upp och lyft, ner på mage kräng och böj , hej vad det går...phu

Uppvärmning före passet. Världsproblemen löses av Mona o Siv.
Här ligger Björn och försöker förstärka magmusklerna. En riktig hårding.
Kan ni tänka er att Björn han har önskat sig en röd resväska nu när de skall ut på semester men gumman, Siv hon säger blankt nej. Men röda shorts, det får han ha. Ja, jag säger då det och Björn själv som är så snäll han gråter inombords och jag såg hur han stannade till och med en drömmande blick kollade in resväskorna i skyltfönstret på väg hem. Jag funderar skarpt på om jag skulle göra en insamling bland oss gamlingar och köpa honom en resväska, bara för att retas med Siv.
Hur som haver vi har roligt på våra seniorpass och kaffet och mackan som Sportlife bjussar på, och samtalet med tjejerna i receptionen förgyller tillvaron ytterligare för oss "pigga pensionärer" Här haltar inga gamla höns skall ni tro!
pappa B

Inga kommentarer: