lördag 24 mars 2012

Stopp och belägg!

....nu är det bevisat, kolla här! Vid en undersökning, gjord i Taiwan kan man konstatera att om man ägnar 15 minuter av dagen åt motion så minskar risken för att dö i förtid med hela 14% och ger inaktiva personer tre extra levnadsår. Källa:The Lancer. Sug på den ni som inte orkar lyfta röva ur vagn för att gå ut efter tidningen ens. Jag fortsätter med min träning och ser fram emot att fylla 122 den 7 augusti 2064. Ni som känner er hågade är välkommen på en wirreskvätt, lite tårta och kaffe. Däremot undanber jag mig all uppvaktning av press och TV.

Egentligen borde du som är en nattuggla som mig genast gå och köpa dig det senaste numret av Aktiv Träning (en jäkla bra tidning). Där kan du läsa om hur otroligt viktigt sömnen är för ditt välbefinnande. Från och med i dag kommer jag att ändra mina sovvanor och skall daska den nuvarande mat- och sovklockan i väggen så muttrar och fjädrar far all världens väg. Här skall sovas mera från och med nu + att jag skall ta mig en liten tupplur mitt på dagen också när det passar.

Idag blir det inte så lätt att ta sig en tupplur för nu skall "Skogarnas Konung" och jag dra till Anten för att hjälpa vår bästis Lasse att sjösätta hans brygga. Den lilla "Prinsessan" som fortfarnde sussar gott på huvudkudden efter gårdagens anspänning med morfars begravning hon blir nog hemma med sina bästisar kan jag tänka. Rapport om  sjösättningen av bryggan uppe i Anten, kommer här under kvällen. I morgon tränar vi, garanterat!
pappa B


Inga kommentarer: