lördag 10 mars 2012

Tack lilla Pia, du e la för go du!

Ibland dimper det ner så roliga mail i min brevlåda, ganska ofta faktiskt om jag skall vara ärlig. Mail från gamla vänner, nya vänner och mest kvinnor. Både nya och begagnade faktiskt. De flesta gulliga, men en och annan låta pappspik kommer det också infarande.
 Den lilla näktergalen Pia som hänger med på våran seniorträning på onsdagarna hon skriver bara snälla och roliga mail till mig. Tack för det. Däremot hennes något kortvuxne ej numera korpulente lilla spelkamrat (ukuleleknäppande sådan) han väser som en uppretad vattensnok för jämnan...För tillfället har han oturligt nog drabbats av förkylning så nu väser han inte så högt utan nyser mest. Krya på dig gubbtjyv!
Kolla idag kom det ett gäng med roliga bilder från Pia. Jag lägger ut två av dem här. Vet inte vem fotografen är men jag förmodar att de är fria eftersom de florerat en tid på nätet.

För övrigt önskar jag er alla en skön och fin helg. Här ligger det lite sordin i huset då kvinnans pappa, barnens morfar och min svärfar, somnade in i förrgår. Frid över hans minne.

pappa B

3 kommentarer:

Calle Rockbäcks BLOGG sa...

Kul bilder. Sicken skön Gubbe som sitter och randar.

pappa B sa...

Ja undra var han tittat "lappen" och inte är det du ellr jag som väljer motiv för bilden heller :o)

Anonym sa...

Tack själv Bernt!

Kommer snart mera.