lördag 10 mars 2012

Ebbas risotto med räkor...smaskens!
Visst tusan är det lyxigt att ha en dotter och en son som gillar att vistas i köket. Detta gör att gubben kan slappa lite extra ibland (får oftast ta hand om köket efteråt) "Prinsessan" bakar gärna och i går kväll så visste vi inte vad vi skulle ha till middag så vi kopplade ihop fredagsmyset med middagen och så svängde hon ihop en risotto som kan få vilken Italiensk köksmästare som helst på att fundera på att byta jobb. Superb, rätt i konsistens, smak och med nyskalade räkor och gröna ärtor, blev det en sagolik upplevelse. Heja ungen min!. "Skogarnas Konung" käkade grillade kamben, honungsmarinerade....Jag klämde i mig ett glas vin.
Här sitter jag i skogen med mina brudar, "Prinsessan" och hennes bästis Sara.
Lördagsmorgon och skapligt väder det innebär promenad! "Prinsessan" hade sin kompis här och de ville hänga med när gubben skulle ut på sin runda. Visst! men det blev lite långsammare tempo än vanligt, men vad gör väl det. Vägen finns kvar så jag kan ge den en ny omgång i morgon. 5,75 km runt Mölnesjön och Rannebergen är en fin runda. Vi stannade ett par gånger, bland annat för att fixa upp kameran så vi kunde ta en bild på oss men gick runt på en timme.
Renskav och potatis fick fylla upp och nu är det dags för en liten rökig wirreskvätt och mys i massagefåtöljen. Kvinnan är kvar i Jönköping.
Gymmet väntar i morgon och det känns bra.
Ha en fin lördagskväll hela gänget och kör in era vänner här på bloggen så jag får lite fler besökare i statistiken. Kram på er!

pappa B
"Bättre tunnt öl, än tomma tunnor"

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hallå i stugan.
Ser du är i full sving med diverse ting.
Härligt att få så god mat servad alltså.
Virren lät inte helt fel, tog en skvätt igår här med. Macmyra special 07... Mmmmm så gott...
Ser du har den här förhatliga ordverifieeringen du med. Jag tog bort min. Många har svårt att kommentera och jag upplever detsamma hos många. Hoppas det går bra här i alla fall.
Ha en förträffligt fin söndag nu.
Kram Synnöve.