måndag 19 mars 2012

Tjosan i innerfickan vilken fest det blev...


Här går det undan, nästa år skall jag cykla Vasaloppet nere på Sportlife. 




Zumba-kungen Dusko

Lilla Linnéa var hovmästare med bravur
En av snyggingarna pustar ut


































Fullt ös, nästan medvetslös. Här ser ni Zumbadrottningarna in action. Högst upp till vänster sabine som skippade Stig Center fr att dansa loss hos oss i Angered och så Bissen, en av våra egna godingar. På nästa bild är det Pia och Claduia den riktiga zumbastjärnan Caludia. Hon är lite blyg och försökte krypa ner på golvet när hon såg mig med kameran.

Det blev verkligen en fest som heter duga. Jag tror att hela Angered var på jakt efter ett gratismål denna efter middag. Bröd, sallad och tårtor försvan i ett nafs och det liknade ett tag ett utskänkningsställe vid någon flyktingförläggning, alla slet och drog i kycklingbitarna. Men roligt var det. Och så kom då klubbens egen lilla näkergal - Alexandra - Hon sjön fyra av sina egna låtar och publiken hakade på. Folket som gick förbi utanför stannade upp, lade huvudet på sned och klappade de med. Bravo Alexandra, du var bäst. Jonas som fungerade som assisterande ljudtekniker skötte sladdarna bra och en lycklig platschef Karin, ännu vackrare än vanligt irrade omkring och höll ordning på allt folket.

I morgon kväll blir det nya friska tag för mig. Då skall jag svettas när lilla Johanna drar igång Challange-passet. Onsdag blir ett Seniorpass med andra tanter och farbröder, och så kör "Skogarnas Konung" och jag ett pass när skolan är slut. Nu tänkte jag faktiskt dra mig mot bingen, så jag hinner sova en stund innan jag går upp. Godnatt med er hela surven. Och Bamsekram till alla som var med på invigningen.
pappa B

Inga kommentarer: