tisdag 17 april 2012

Brynäs spikar igen kistan, eller skall Skellefteå greja en match till?

Ja det är den stora frågan det. Över hela idrotts Sverige så är det plötsligt detta som är kvällens höjdpunkt på TV:n. Och tänk så in i helsikes massa supportrar det poppat upp under den senaste veckan här i Göteborg. Aldrig har jag tidigare sett så många brynäströjor ute på stan. Getingarnas från Västerborttens matchtröjor är det mer sparsamt med.
Själv har jag slutat titta på hockey, det är bara slagsmål och fult spel nu för tiden, väldigt lite finesser mest brutalitet och fegisar till domare, som inte vågar använda pipan och sina kort. Om de är rädda eller så anfådda eter det höga tempot att de inte orkar få tillräckligt med luft i pipan så att den ljuder, det vet jag inte. Hur som helst så är det inte något roligt längre. För min del får vilket lag som helst vinna, jag gillar bägge två.

Nää....jag tittar hellre på snygga brudar och fotograferar dem än testesteronstinna, frustrerade grabba bakom plastskydd som går in för att slå ner varandra i jakten på att få en stenhård gummipuck in i mål.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med pappa B
Kvinnor är kvinnor mjuka och så fina
med eller utan kläder.
Sport är sport och har blivit så himla rått.
Det åt huvudet på många har gått.
Kusin B