onsdag 25 april 2012

Dags för bredbandsbyte.!

Idag år 1529 så reste sig folket mot Gustav Vasa. Det så kallade "Västgötaherrarnas uppror" var ett faktum. Det var starka män från Västergötland, Östergötland och Småland som hade tröttnat på Gustav och hans svammel...och slog näven i bordet så tennstopen hoppade.

Liksom upprorsmakarna slår även jag näven i bordet och säger upp vårt ComHem bredband. Vi har haft 200/200 och betalt dyra pengar under snart ett halvår men aldrig kommit upp i närheten ens. Den högsta hastighet vi haft, har varit 125 vid ett tillfälle + att det krånglat i tid och otid. Trots att vi meddelat dem och påtalat detta för att få kompensation har de nonchalerat detta helt och hållet. Nu är det bra, nu byter vi......och hoppas att det kommer att bli bättre, för sämre kan det ju knappast bli?

Dagens pass med Mathilda gick bra och nu väntar föräldramöte och nytt tungt gympass med junior. Jag mår som en nyförälskad näkergal, vingarna under armarna växer så sakta och wirrekaggen töms, om än i ultrarapid.
Äter en blandad kost, inte 100% LCHF men nästan. Tycker att det är lite kämpigt att laga flera sorters mat, då ungarna inte accepterar de maträtter jag förespråkar. Det blir lite jämkning mellan olika upplägg.

För min del blir det mycket grönt och en hel del frukt. Har minskat allt intag av potatis, ris och pasta med 90%. Kör med linser, groddar och fågelfrö istället och mår prima av detta.
Förmodligen är det omlägget och intaget av föda som är en stor del av viktminskningen i kombination med all träning. Apropå detta så drog naturvetenskapsmannen Anders Celsius sin sista suck denna dag, år 1744. Jag hoppas att inte jag gör samma sak.
Snart börjar sommarlovet för trollen och då blir det bättre ordning på allt här hemma med. Fiska, träna och mysa, tre viktiga faktorer i vår familj. Även om mamma prioriterar arbetet rätt så högt också. Tur är väl det med en åldring sittandes vid köksbordet.
pappa B

"Mot slutet av leken, vill fan vara med"

7 kommentarer:

Anonym sa...

Att fuska som du gör är inte Bra...
Jag har inte fuskat med någonting i hela mitt liv. En gång trodde jag att jag hade gjort ett fel...
men det visade sig senare vara ett misstag... jag hade rätt som vanligt.
Finns flera tusen orsaker att skylla på när det gäller viktnedgång! Alla är dom lika urdåliga. Vill man så kan man det sitter i knoppen. Men är knoppen dum så får resten av kroppen lida pin.
Kusin B.

pappa B sa...

Ett stort brett smajl käre kusin!

Erika sa...

Om jag börjar med ComHem så är det ett företag jag aldrig skulle befatta mig med eller överhuvudtaget tänka tanken att dem skulle in i mitt hem. Enligt mig viktigpetter i kolossalformat, hittar inget bättre alternativ för dem. Har sonen i färskt minne trots antal år sedan, därav att jag inte skulle välja dem och han har också tackat för sig där.


Så tar vi lilla bantningen. Vad var det som fick dig att starta det projektet?

1= Tyckte du att du börja likna en Michelingubbe?

2= Var du rädd för en hjärtinfarkt?

3= Eller ville du ser tjusig ut för din kvinna?

4= Eller insåg du att du åt riktigt åt väggarna fel?


Vinkelevink

pappa B sa...

Erika håller naturligtvis med om ComHem och anledningen till att jag satte igång att träna (jag bantar inte) var att när jag kom hem från vår semester i Egypten i fjol vår så såg jag en bild på en rosa valross i kakibyxor ståendes i havet. Det var detta som gav mig första kicken. Sedan med tanka på vad vågen visade och att jag snart uppnår den aktningsvärda pldern 70 (hoppas jag) så tyckte jag att det var på sin plats att forma om kroppen en anng. Självklart är det väl roligt om kvinnorna andas i istället för ut när de ser en, det skall man inte krypa under stol med. Att vikten stått stilla i nästan två månader beror givetvis på att jag byggt muskler (tyngre än fett). Nu har kroppen hunnit ifatt och jag trillade plötslig ner under 90 kilo. Målet är 85! Inte bantade kilon utan tränade.

. sa...

Tack för svar på frågorna. :)

Anonym sa...

jag lovade att lämna en kommentar så här kommer den.
Vilken Trevlig blogg du har! Jag hoppas det löser sig med ditt internet, och Lycka till med träningen. :)

/ Petronella på T3

pappa B sa...

Ha ha tack Petronella!