måndag 23 april 2012

..det var tider det....

Hade några trivsamma år i den lilla charmiga (och mycket trevliga) staden Alingsås. Känner ibland en viss hemlängtan till de små trähusen i potatisens hemstad. Nåväl, jag har fortfarande goda vänner kvar där och detta är jag mycket glad över.

Fotograferade väldigt mycket volleyboll under mina år i staden och blev även hedersmedlem i AVK, klubben det verkligen svängde om. På bilden ser ni en ung och viril B-G Gustavsson som hoppar upp och smachar ut Kolbäcks block i en kvartsfinal till SM. Året var 1972.
B-G Blev sedemera landslagsman vilket flera av de yngre spelarna också blev.
Tyvärr har jag ingen kontakt med klubben idag vilket är synd. Fast jag har ju pendlat runt i världen så det har inte varit det lättaste att få tag i mig med.

Nu går vi och lägger oss så vi hinner sova en stund innan vi skall stiga upp igen. Blunda och glid in i drömmarnas värld, där vinner vi alltid, har gott om pengar, soliga stränder och varma bad ända fram till morgontimmen då man är så pinkenödig att man ser segelbåtar då man slår upp ögonen. God natt!
pappa B

Inga kommentarer: