fredag 6 april 2012

GLAD PÅSK alla mina vänner och ni andra...

Prinsessan som påskgumma 
Idag fräser påskkäringarna iväg på sina kvastar till Blåkulla, eller var det kanske i går de drog? Nåväl nu blir det stillsamt ett par dagar här på jorden och förhoppningsvis får en del av dem bensinstopp på kvasten och återvänder inte utan störtar över Atlanten.

Detta är årets tråkigaste helg oavsett om långfredagen har kortats av och blivit lika syndfull som övriga dagar på året. Man får både supa, göka, svära se på TV och spotta på grannens gräsmatta. Förr i tiden fick man knappast andas och fan tog en om man försökte hitta på något kul. Bara där ser vi all galenskap som religionen ställt till med och fortfarande i vissa samfund håller hårt på. Nej hade vår herre varit riktigt på alerten hade han nog ställt om både det ena och det andra och själv var han ju en munter man med god aptit på både vin, kvinnor och sång. Jag håller på att försöka ge lammet en ny chans. Hitintills har jag vägrat ta detta, kraftigt yllestrumps doftande kött i min mun men med gemensamma krafter och försäkran om att jag skall få laga till det själv från ruta 1 så har jag fallit till föga och skall ge mig på lite vitlöksdoftande (kan rädda hela middagen) lammracks idag. Jag lovar att det finns en bit falukorv från Karlsson i Härryda som reserv i kylen.

Någon risk för kaos i sängkammaren blir det inte även om jag drar i mig 12 löskokta ägg, möjligtvis blir jag lite självlysande, inget mer. Dessutom behöver jag massor av proteiner då jag tränar ganska hårt. Ni får vara rädda om er, var snälla med varande ni som kan och ha en så bra helg som det bara går i denna fjädrar,björkris och uppäggade skithelg.
pappa B

Inga kommentarer: