måndag 23 april 2012

Makrillen går till..slår till menar jag!

Om glädjen borta i Gävle stod högt i tak så är den inte mindre bland GAIS-supportrarna här i Göteborg. Igår vann GAIS sin första seger för året och vem fixade detta om inte "Guldgossen Wanderson". Klacken vrålade skjut! Och detta gjorde han med besked. Satt 1-0 och sedan passade han fram Reuben Ayarna som elegant lade bollen bakom IFK Norrköpings sprattlande målvakt. Grattis! Att ni dessutom är mina personliga favoriter på den gröna plattan gör inte saken sämre....och jag putsade lite extra på min GAIS-nål i går kväll.

Derbytime!
Häcken contra Blåvitt i kväll kommer att bli som kampen två valrosshanar emellan. Skall IFK kunna få stopp på raketen Waris Majeed eller kommer han att visa häcken åt alla änglarna på plan. Den supersnabbe barfotalöparen mot IFK:s mittlås Philip Haglund. Som det sett ut så här långt så sätter jag nog en tia vinnare på hemmalaget Häcken denna afton fast man kanske skulle gardera lite i alla fall? Storebrorkomplexet har ställt till det förr och kan göra det igen, som sagt...vi får väl vänta och se.

Idag blir det dubbelpass nere bland skivstängerna (snart orkar jag sjösätta båten själv) Först ett förmiddagspass och så 2 timmar med junior när han kommer från skolan, de ni. Var försiktig i trafiken och stressa inte, ni blir bara mer stressade då. Gå sakta och rak i ryggen och servera dina vänner kaffe på jobbet. Betala dina fortkörningsböter och försök att se glad ut i alla fall. Kram på er hela surven. Nu kliver vi ut i denna helt underbara måndag...tjopp.
pappa B

Inga kommentarer: