måndag 23 april 2012

Gamla godingar dyker upp..

.. . ni som är intresserade av längdåkning på skidor i snabbt tempo ni kanske minns den här långa tjejen, tävlandes för Bergsjö IF? Sara Hugg heter hon och var med och krigade högst upp i den svenska eliten under ett par år i början av 90-talet. Vad som gjorde att hon lade skidor och stavar på hyllan vet jag inte. Hade hoppats på att hon hade följt med Magdalena Westin in i skidskyttecirkusen. När dessa bilder togs uppe vid JSM i Ulricehamn så fanns både Magdalena och hennes blivande gubbe Henrik Forsberg på plats och åkte fort även de.
Det är roligt med alla gamla negativ och jag har scannat 672 bilder i helgen och detta är bara en pink i Västerhavet. Det går sakta men säkert framåt men sedan återstår ju katalogiseringen och i ordningställandet (retuschen) av de scannade bilderna. Men jag räknar kallt med att bli 122 år och ha minnet i behåll tills 120 så det skall nog greja sig skall ni se.

Christer Majbäck var en annan profil som var med och krigade om guldet i Ulriccehamn och han fick ju flera landslags uppdrag innan han valde att åka bil i stället för skidor till jobbet hemma i Hakkas.

Ett tufft träningspass är avverkat och nu väntar ungsbakad lax med super god dillsås (gjord på riktig grädda) en sidopassning till min käre LCHF-poet och nedbantade kusin nere i Markaryd. Jag vill inte att han får ett spel. Han värnar om sina gamle kusin, den saken är klar. Nejdå Börje, det blir ingen potatis för min del utan vitkåls sallad till firren...
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra Pappa B Vitkål är bra! Är som raketbränsle för en del idrotts-män/kvinnor man liksom ser hur dom når sitt mål.
Ett vitkålsblad om dagen...
gör att du inte får Cancer i magen.
Ta det i ställe för bullan till kaffet. Har du träningsvärk så sätt ett vitkåls blad där så ska du se att det känns mycket bättre...
Blir väl mest där bak kan jag tänka mig ha..ha..
Kusin B.

pappa B sa...

Ja och du lindar in ditt avsmalnade huvud när du ger dig ut i den småländska snålblåsten förstår jag hi hi hi