tisdag 24 april 2012

Paradiset för frukt- och grönsaksdiggaren...

Orange paprika en av guldklimparna på torget fotad idag.
Bor man som oss, mitt i Angereds Centrum så lider vi inte brist på någonting. Här finns allt man kan tänka sig utom en järnhandel och sportaffär. För mig som gillar både frukt och grönt är det an fin upplevelse att snoka runt bland lådorna hos vår eminente frukthandlare. Kolla in bara. Både gummor och gubbar, pojkar och flickor strövar runt bland lådorna och alla går därifrån med en påse i näven. Färskt, friskt och billigt! Både ICA, Lidl och Netto har skapliga fruktdiskar men de matchar inte priserna hos grabbarna på torget. Två lådor jordgubbar för en" Mårbacka dollar" det matchar inte den andra. Huruvida gubbarna kom från Israel eller något annat land det vet jag inte för jag handlade salladslök idag.

Nu har jag stoppat i mig en liten omelett på två ägg och lite vitkål för att göra min avsmalnande kusin nere i Markaryd på gott humör. Kompisarna i norr de ruskar bara på huvudet och tycker att jag skall proppa i mig mer rejäl mat och låta gräset vara kvar till djuren. Så det kan bli. Nu tänkte jag ta mig en kort vilopaus och sedan traskar jag iväg runt Mölnesjön på en uppfriskande promenad i det vackra vädret. Maten till trollen skall vara på bordet klockan 14.30 och därmed basta. Hamburgare gjorda på grönsaker till "Prinsessan" och mig med en god sås på Gräddfil och fiskburgare till "Skogarnas Konung" som hatar allt vad grönsaker heter, tyvärr. Vi synes och höres
pappa B

Skicka en kommentar