söndag 15 april 2012

Skippade såsen då skyn var så god....

Så här blev det. "Skogarnas Konung" och jag mumsade i oss hela köttbiten, nej det blev en portion kvar till gumman så hon får lunch på jobbet i morgon. Nu skall jag göra lite nytta och bära ner en del grejer i källaren. Sånt som kan "vara bra att ha" men man aldrig mer kommer att använda, ni vet vad jag menar.
Sedan blir det stillsam kväll i timmerkojan för junior och mig tills damerna kommer inhoppande och skall förtälja allt som hänt i Jerusalem...phu!
pappa B

3 kommentarer:

Lennart L sa...

Det är såsen man blir tjock av, som flickan sa.. bra att du
skippar den.. :-)

Gissar att du redan vet resultatet i hockeyn.. ny match i
Skellefteå igen.. :-(

Hoppas dom tar sig i kragen nu, jag vill ju inte missa
möjligheten att sitta med dig vid piren i sommar och skåla,
meta, ljuga lite och spana in båtar.. :-)

pappa B sa...

..ha ha ja med det var ju övertid man petade in segerpucken. Oavsett hur detta scenario slutar så kan vi väl sitta nere vid feskekyrkan med metspö i hand och en god stakr i ryggsäcken. Lillgrabben (15 bast)älskar att fiska så han får vi allt släpa med oss någon dag.

Lennart L sa...

Ja det kan bli en mysig utflykt, fast frågan är om det inte blir
han som får dra släpet.. :-)