torsdag 24 maj 2012

Goder morgon mina vänner...

Träninsgfritt idag, rast vila sitter inte helt fel. Full fart på stadens fotboll. Mina polare GAIS åker upp till huvudstaden för att möta gaphalsarna AIK. Givetvis hoppas jag på 3 poäng med hem i bagaget. Blåvitt tar emot Kalmar hemma och bör greja poäng. Betydligt tuffare har Häcken som möter Elfsborg i kväll. Men...en pigg Makondele kan göra livet surt för Anders Svensson och Co, den saken är klar. Vinner häcken och Malmö får pisk uppe i Sundsvall, vilket förmodligen inte kommer att hända, så ligger getingarna från Hisingen tvåa i tabellen.

Sara Sjöström far fram som en mört och tog sitt andra EM-guld vid tävlingarna i Ungern. Grattis! Jennie Johanssons är också på väg mot en fin OS-form och knep en silverpeng på 100 meter bröst.

Min hälsosamme och avsmalnande kusin Börje i Markaryd har inte hört av sig och kommenterat mitt senaste inlägg om det kcal-snåla risgrynen, mycket märkligt men det kan ju bero på att jag försöker locka med mig han och hans lilla dalkulla upp och gå Rallarmarschen hemma i Porjus. Har han nu gått ner 14 kilo på vispgrädde så borde han ju orka med den 4,4 mil långa promenaden genom Muddus Nationalpark. Tycker man i alla fall. Men det kanske är så att det mest är luft som försvunnit, vem vet :) Han vågar nog inte visa sig förrän promenaden är avklarad den 8 juli...

pappa B

"Det växer rosor på lärarens pekpinne"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du pappa B...Din käre kusin är uppe i Norrland just nu och har nog inte tid att gå in och läsa vad du har skrivit...Men om du vill kontakta han så kan du slå upp på eniro hans nya telnr.
Kram Dalkullan

pappa B sa...

Hej lilla dalkullan! Jasså du har skickat hem den uven till vinterriket igen :) jag förstår att det kan vara jobbigt att hela tiden ha en gräddsörplande person i huset. Nåväl jag letar reda på den göken. Ha det så fint och kram tebax!