onsdag 23 maj 2012

Miracle ris och kycklingbröst...


Kolla här, detta var ganska fantastiskt. Ni som är lika gammal som mig kommer säkert ihåg när våra mammor bjöd oss på sagogryns soppa. En saftsoppa med små genomskinliga kulor i. Det var potatisgryn. Vet ej om dessa finns kvar i livsmedelsbutikerna idag men jag har hittat ett nästan likadant fast större. Eller hittat och hittat, jag har fått några påsar för att testa. Dessa gryn och nudlar är avsedda för dem som satsar på LCHF kosten och de som inte vill stoppa i sig en massa kolhydrater i tid och oitid.

Naturligtvis måste jag testa och idag så öppnade jag två paket, gjorde dem enligt bruksanvisningen. Skar kycklingbröst i bitar och stekte detta i lite olja. Slog på en halv deciliter mjölk och lät det hela koka ihop. Kokade miracle riset(10kcal) enligt anvisningen och lät det rinna av. De såg ut som små glaskulor i pannan. Slog ner dem i kycklingpannan och lät det småputtra med kycklingen, soja och lite salt. Fräste upp lite broccoli och det hela var klart.
Dessa små magiska gryn suger åt sig av maten i övrigt och både grabben och tjejen blev helförtjusta. Jag fick en back-kick till mammas goda sagogrynssoppa med russin i och alla rensade stekpannan. Det här skall vi äta fler gånger och vi skall även testa Miracle noodles som bara innehåller 5 kcal. Nu väntar jag bara på reakationen från min kära kusin där nere i smålands skogen.

pappa B

2 kommentarer:

Miracle Noodle Scandinavia sa...

Vad roligt att du tyckte om Miracle Noodle!

Anonym sa...

Mjölk ska bara kalvar ha.
40 procentig grädde ska det va...
om den mat man lagar ska smaka bra!
Inget fuskande min kära kusin...
lättprodukter gör din kropp inte så fin.
Kusin B