måndag 7 maj 2012

Lade till hälften av kilometrarna idag...


Hade bestämt mig för att 6,8 idag efter gympasset, men..Min lilla loppa ringde och sa att hon och hennes kompis Sara var på väg hem från skolan och de skulle gå t.o.r IKEA, över Angeredsbron och ner till butiken och hem igen. Vi kanske äter köttbullar, vi har pengar sa hon och lade på. Va tusan, det är klart att jag skall promenera med jäntorna ner till IKEA och hem igen. Det är bara bra att trimma in skor inför den stundande drabbningen med spångarna hemma i norr. Så...på med utstyrsel och dojor, mobilen i fickan och på med Nike+ appen och så full fart framåt. Det två ungarna travade på som bara den och jag försökte förklara att vi skulle ju hem igen efter köttbullekalaset så spara på krafterna.. Men vem lyssnar på en gammal farsa?

Nåväl vi kom fram efter en timme och 11 minuter. Tog en bild på oss utanför IKEAs parkering och klev in för att få lite skaffning. Jag beställde en kopp kaffe och köpte mig en glass för 10 riksdaler medan flickorna käkade sina köttbullar. Sen blev det plötsligt segt när vi skulle ge oss av hemåt igen. Det skulle lyssnas på musik och det trasslades med hörlurar och jag antar att köttbullarna som rullade runt i de små magarna ställde till med någon form av sega ben och svíkande vilja. Men som den tyrann till far jag är så talade jag stillsamt om att det var träning och inget svammelmöte och berättade att jag tänkte hålla min takt och kände de att de inte orkade med så fick de gå i sin egen takt, därmed basta, jag trampade iväg och jag både såg och kände hur avståndet mellan dem och mig ökade för varje 100-ring som avverkades. Nåväl, de var två och de har både gått och cyklat den här gångbanan tidigare så jag var inte orolig ett dugg.
Två timmar och åtta minuter tog bägge vändorna tillsammans. Sträckan var 14, 2 kilometer och skorna höll även om de inte är att tänka på då det blir promenaden i skogen. Asfalt sliter på gamla gubbar och tjejerna kom hem ungefär 25 minuter efter mig. Glada och pigga och frågade direkt när vi skulle gå nästa gång :)

Här ser ni lilla Alexandra, vår sångfågel nere på gymmet "Härliga Hilda" en glad och go tjej som för det mesta är ett enda stort leende. Lina som också jobbade på förmiddagen idag hon gömmer sig bakom disken vill inte alls vara med på bild, fegisen.
















Nu börjar även vikten att närmas sig mitt mål. Fattas snart bara två kilo till 85 och naturligtvis fortsätter jag försöka krympa kroppen som från att ha varit mer spolformad nu börjar anta mer mänskliga former. Allt under muntra upprop från kvinnan, goda vänner och de som vill låna pengar. Jag kanske dyker upp senare ikväll, vem vet. Ha det så bra så länge och kram på er!
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Sluta äta Glass och annat slisk så når du nog också ditt mål!
Håller på att avverka mitt 18e kilo
onödig kroppsvikt just nu.
Målet är att springa lätt utan
25 kilos onödig säck...
Bara jag inte mister min fina Häck!
Kusin B.