tisdag 29 maj 2012

Mot Stig Center...

Snart kommer lille Stefan smygandes i sin Kia och plockar upp mig på busshållplatsen här i Angered. Vi drar över älven på Seniorpasset ute på Stig Center. En skön samling gubbar och gummor som studsar runt, gör plankan i 90 sekunder, lyfter lite hantlar och drar i gummiband. Sedan dricker vi kaffe och svamlar en stund innan vi åker hem igen. Både Pia, Stefan och jag har valt att köra våra pass ute på Sportlife i lokalerna på Stig Center. Här får man skoja och det gör man, rejält och vi är mellan 35-50 deltagare varje tisdag och torsdag. Idag är det gurun Jim Be som håller i träningen och på torsdagar är det lille Malin, som piskar oss....Inga sura miner här inte!
I kväll skall junior och jag köra ett spinningpass, det kommer att bli roligt värre. Crosstrainern har gett mig otroligt mycket stryk den senaste veckan och det har uppstått någon slags hatkärlek till de två pedalerna och armpinnarna som inte går att förklara. Egentligen tycker jag att det är urlöjligt att veva på med både armar och ben, men då jag vet att det gör nytta så förbiser jag det löjliga i det hela och vevar på som bara fan i 30 minuter. Blöt i svett och helt slut har jag ändå kraft att köra några av maskinerna innan jag travar hemåt. Sänder en tacksamhetens tanke till PT Jonas som fick mig att börja använda crosstrainern till slut.
För junior blir det första gången på en spinningcykel och det skall bli mycket spännande att se om han fixar det. Vi får ta det lugnt och stilla så han inte förtar sig helt. Han får trampa på efter pulsklockan så gott han kan. Min målsättning är att ligga på grönt så länge jag kan..
pappa B

"Glädje i ditt sinne är bättre än rikedom"

Inga kommentarer: