tisdag 29 maj 2012

Mittåt, fel av mig...

Tror ni inte att den lilla puddingen med sina vackra ögon och snygga br... genast påpekade alla mina fel i bloggen när jag kom ner på Sportlife idag. Med sitt lilla vackra huvud på sned, så sa hon; -Du har fel på din blogg, det är Malin som kör idag, och varför skrev du så mycket om henne och bara två rader om mig? Den lilla näbbgäddan tog i så att det rök ur öronen på henne.
Men...hon hade rätt flickebarnet. Det var inte Jim Be som tränade oss idag. Han är nämligen i Rom (men inte fan visste jag väl detta?) Det var Malin och det är Malin igen på torsdag. Den 12 och den 14 juni är de sista passen sedan blir det sommaruppehåll, men Malin lovade idag inför hela församlingen att hon kommer att lägga in fler pass i höst, torsdag, fredag, lördag och eventuellt söndag.
Detta tycker vi åldringar är väldigt bra för då har vi något att göra istället för att sitta på balkongen och lösa korsord och dricka avslaget kaffe...dessutom är det både kyligt och en massa damm i luften i augusti.
Nu när solen åter har kommit in över landet så vill jag bara säga till mina manliga läsare och vänner, höj blicken -bara se men inte röra, det får pensionären göra!
pappa B

"Ske Guds vilja, sa flickan och lade sig med prästen"

Inga kommentarer: