torsdag 3 maj 2012

Nästan folkstorm i centrum...


Vad tusan var det som hände. När jag klev in genom dörrarna till Angereds Centrum så var det en lång kör som började redan vid Dressman och fortsatte ända fram till Hair. -Å fan tänkte jag, nu har Said och Tina specialerbjudande, gratis klippning inför helgen.
Men icke sa Nicke, jag får fortsätta vara långhårig jag. det var den nya telekiosken TeleKungen som hade sitt öppningserbjudande. Kön tog nästan aldrig slut och man kan lugnt säga att den nyöppnade företaget gjorde en riktig rivstart. Välkommen till Angered, alla nya positiva inrättningar är välkomna hit upp i Nordost.

Körde att halvskapligt pass i går och tänker ta igen det idag. Mera reps och tyngre vikt, nu jäklar skall det bucklas till det på gubbakroppen. Står nu stilla på 88 pannor och jag klarar nog inte målet på 85 till den 15 maj, men jag är i alla fall ganska nära.
Det skulle kanske gå om jag gav fan i att äta och bara drack vatten och åt en banan då och då samt      gick fem mil om dagen, men det är inte så lockande...

Däremot kommer jag från och med måndag att lägga in längre promenadpass. Den 7 juli står gubben väl preparerad uppe i Gällivare beredd att traska iväg de 4,4 milen över blötmyrar, skogsbackar och smala stigar genom urskogen fram till hembyn Porjus. Där blir det rajtan-tajtan natten lång. Jag skulle bli glad om jag fick med mig några kompisar från härifrån.

pappa B

Inga kommentarer: