fredag 4 maj 2012

Nu har svinröven stängt igen....

-Åh, fy för den lede sa den gamla damen och tog ett långt kliv baklänges. Hon hade just stoppat in snoken för att lukta på den snart färdigblommande "Svinröven" ute på Botaniska här i Göteborg. Detta fantastiska växt som blommar under en kort period i slutet på april, början av maj.
Tanten fnyste, ruskade på huvudet så att hatten med fruktdekorationer nästan föll av. Hon stoppar inte snoken i några mer svinrövar det lovar jag. Hennes tunna bleka ansikte blossade i alla fall upp en aning och tanten såg genast lite friskare ut.

Att ha tillgång till den här fina anläggningen nästan mitt i stan är en ynnest för de som gillar blommor, buskar och blad. För mig var det frågan om ett reportage, och jag kan se och njuta av det vackra men jag kan inte tänka mig att ströva runt i parken någon längre stund. Då tar jag hellre en tur ute i den riktiga skogen bland fallna träd och kvinnor...Äh, vad är det jag säger.


Men, hur som helst det är en vacker plats att vara på, Botaniska Trädgården i Göteborg.
Nu går jakten på tuffa vandrare vidare och jag skall sitta på gymmet om en halvtimme. Kort tungt pass och så en promenad efter lunch på minst sex kilometer. Det blir grejer det. Ha det så bra så syns vi snart igen.
pappa B

"Den som spelar kort med fan får alltid hackorna"

Inga kommentarer: