onsdag 9 maj 2012

Snacka om kompis...

Idag kom den med posten. En amulett inhandlad i Jukkasjärvi och sänd ner till mig för att ha runt halsen när jag traskar iväg från Gällivare och hem till Porjus i sommar. Ingemar "Ingo" Johansson har sänt den till mig. En gammal polare, tidningsman och god vän. Tack skall du ha kompis, den skall hänga med, jag lovar. Då kan man ju säga att även du promenerat sträckan (om jag nu orkar fram).

Har varit och gjort ett reportage på Göteborgs mest internationella fotbollsklubb. En klubb utan A-lag men med en enormt fin bredd i ett område som har fått ett oförtjänt dåligt rykte -Solväders FC- ute på Hisingen. Hector Valerie, Chilenare med ett hjärta som rymmer hur mycket fotboll som helst. Fungerar som en "pappa" för flera av de unga pojkarna och flickorna i området.
Nu laddar man för fullt för i sommar sätter man sig på tåget igen och åker upp till Piteå för att vara med i deras stora Cup.
-Det är helt fantastiskt, säger Hector och visar lite vimplar därifrån...

Inga kommentarer: