måndag 11 juni 2012

98 minuter varav 87 vinglig svensk insats...

Förvisso hoppas man alltid att det svenska landslaget skall vinna, det gjorde jag i kväll med när jag satte mig i massagefåtöljen och beredde mig på en fin fotbollsfest med Hamrén och hans gossar. Tre minuter i början av matchen spelade Sverige plötsligt optimistisk fotboll, farliga framåt och bestämda bakåt. Sen sket det sig direkt och det blev ett enda hattande och resten av halvleken var Ukrainas till 100%

Så fick man vila och nytt mod tillfördes, hoppas jag, inne i omklädningsrummet. Ut kom friska grabbar med nyladdade batterier och det tog inte lång tid innan Slatan satte till en bredsida framförUkrainas målvakt. 1-0 till Sverige!
Men säg den lycka som varar. Tre minuter senare satt kvitteringen bakom en chanslös Isakson och en liten stund senare var det dags för Ukrainas segermål 2-1 efter en hörna Sveschenko även den här gången.
Där tog äventyret slut för den här gången. Bäst bland svenskarna Slatan och Martin Olsson som visade upp sig, jobbade och slet. Toivonen kunde man haft kvar i omklädningsrummet och Källström likaså. Bleka och osynliga hela matchen.
pappa B

PS: Nu kan man börja lira segrar för Sverige för nu stiger oddsen som säden på en pilsk galt i morgondiset.

Inga kommentarer: