onsdag 27 juni 2012

Ny dramatisk fotbolls-Show!

Jag kan inte säga att det blev en bra match. Även om den bjöd på några feta chanser, både bra och dåligt spel och ett Spanien som var betydligt blekare än jag trodde från början. Nåväl det blev dramatik ända in till slutet och när trävirket hjälpte Spanien så stjälpte det Portugal. Bytet av straffläggare hos Portugal satte fjärillar i magen vilket fick en ödestiger utgång för portugiserna.

I morgon blir det ny dramatik och jag undrar om inte den lilla ettriga Fiaten sänker tunge Fritz när de två drabbar samman. Har på känn att det kommer att bli Spanien-Italien i EM-finalen. Själv kör jag ganska tuff gymnastik med hantlarna här hemma, plankan och magrullaren tills det svartnar för ögonen. Ormsalva på ryggen och svart bälte på småtimmarna. Allt för att bli så återställd som vanligt inför den stundande Rallarmarschen om några dagar. Har givetvis ont, men jag tror jag skall knäcka de 4,4 milen i alla fall. Får väl boka in besök hos kotknackaren när jag kommer hem om det skulle vara för jäkligt.

Nu blir det bingen för lite skönhetssömn.
pappa B

"Missunna aldrig någon det sken av lycka han äger
för du känner inte hans hemliga sorger" 

Inga kommentarer: