onsdag 27 juni 2012

12 aktiva timmar med ryggskott?


Först blev det ett besök nere vid Operan men den såg vi inte så mycket av. Det var barken Viking som tog det största intresset och efter en ordentlig genomgång och Claes vattenutsläpp så svepte vi en öl och drog vidare mot Liseberg.
Jo det går att stappla sig fram hit och dit på Liseberg, bara man har roligt. Och det hade vi, hela gänget och de små trollungarna Astrid och Märta de höll ånga uppe på hela gänget. Kusinbarnet. Claes, kusinbarnet, numera en stor och stark pappa, fick oss ett par pilsner och livet lekte i det fina sommarvädret. Ebba och Elis tog hand om åkningen med småflickorna och det var bara Colorado som fick hela gänget samlade igen.
Till allas förtjusning så var det Anna som fick mest vatten på sig. Redan direkt efter start så tömde man en halv hink vatten över henne. Jublet hördes ändå upp till Kiruna. 
En helfin dag med mycket skratt och glädje passar pappa B och hans lurviga gäng. Idag kanske Claes och han familj börjar återfärden mot norr, vi får se vad de konfererat om under natten.

Friidrotts-EM har dragit igång och Emma Ljungmark har skuttat över 1.85 i sitt andra försök. I kväll spelas första semifinalen i Fotbolls-EM och Hr Ronaldo, jag beklagar. Trots att du tillhör mina favoriter inom fotbollen så tror jag inte att ni rår på Spaniens tjurar. En Torres i topptrim och matchen är slut redan efter första halvlek. För då deppar hela det Portugisiska laget och glömmer bort att spela fotboll.
I morgon är det stridsvagnens möte med en liten Fiat. Borde ju vara förutbestämt, men jag tyckte att den lilla Fiaten såg väldigt bra trimmad ut här om sistone så jag tror att detta blir en makalös kamp, EM:ets bästa match faktiskt. Nu återgår livet till det normala igen. Åtta dagar kvar tills jag sitter på tåget på väg mot norr!
pappa B

Inga kommentarer: