måndag 25 juni 2012

Ny vecka och den startar med en måndag..

..och vilken måndag sen. Här har vi bott hos Poseidon sedan 1989 men tror ni att de kan hjälpa till med en lånelägenhet i några dagar? Ingen av de tanter jag pratade med hade lust med detta. Hon som hade hand om lägenheterna i Angered visste inte ens om det fanns några sådana möjligheter? Högsta ansvariga hon hörde inte ens av sig. Jag blev bortkopplad fyra gånger då gav jag upp.Nu är ju inte vi inskrivna under kategorin socialfall så det blir genast svårare att få kontakt med de styrande.
Anledningen till att vi skulle behöva låna en lägenhet några dagar är att min kusins ena son Claes, och hans lilla familj vill spendera några dagar ute i regnet i Göteborg. De kommer bilandes från Kiruna.


Vad gör man då? 
Ringde till lille Stefan och han satte gent igång sin sökmotor men dessvärre var den lägenhet han hade på G uthyrd ända fram till vecka 30 och då måste ju mina vänner åka hem och komma tillbaka igen. Man ringer till Jysk och köper sig en uppblåsbar madrass med inbyggd pump. Punkt och slut och så sover våra gäster gott i vår dubbelsäng och vi blåser upp oss, gumman och jag!
pappa B

Inga kommentarer: