onsdag 4 juli 2012

Edax Hästbalsam det är melodin för pappa B

-Det här tänker jag inte smörja in din rygg med, den saken är klar! Det är ju hästbalsam, sa hon och slog flaskan i bordet med en smäll. När jag slutat skratta, det tar faktiskt lite ont att skratta så fortsate hon; hör här, korsförlamning, kotledsinflammation, man- och svansklåda och senskador bland många andra konstiga sjukdomar, sen står det att man skall massera  musklerna med gummiskrapa eller en elektrisk massageapparat. Är du inte riktigt klok, skall jag smörja in dig med någonting som är avsett för hästar...aldrig i livet.

Efter 15 minuters övertalning om att detta är superbra för onda ryggar och att mamma och jag alltid använde det på våra kapplöpningshundar så mjuknade hon lite och till slut gav hon med sig. När hon till slut gnidigt in mig klart så sa hon med bestämd röst, -Händer det någonting med dig nu efter det hör så tar jag inget ansvar för detta bara så du vet det.
Hon är 13 år och med en energi och vilja som kan få vilken pappa som helst att bryta ihop. däremellan är hon min lilla älskling och goseunge...

pappa B

Inga kommentarer: