onsdag 4 juli 2012

Nu ligger resväskan framme!

Har lagt upp resväskan och stoppat ner den spanska wirreflaskan, kalsonger, T-shirt och strumpor. Extra noga var jag att få med mig mina två par i merinoull (inköpta på Ullared). Har just plockat upp jeansen ut tvättmaskinen och börjat sortera ut de kablar, laddare mm som måste med för att jag skall kunna vara intakt med världen i framtiden. Datorn åker ner sist i morgon. Nya vackra Sportlifekläder, byxor, jacka (snygg som satan) och linne (skulle kanske ha packat ner Linnéa också) ryggan, bältet med de fyra små vattenflaskorna, som skall fyllas med friskt Storlulevatten och Maxim Electrolyte hemma i byn innan start. Dalblads Nutrition i Stenkullen ville inte ens svara på mina mail så dem struntar jag i. Blandarburken jag fått av Jonas är med och små plastpåsar med proteinpulver är färdiga. Botten på flaskan har jag laddat med gainer, som jag skall dricka upp när jag väl kommer i mål.

Biljetten hämtades i går och tappades omedelbart bort, men en mycket uppmärksam och ärlig dam sprang ikapp mig och lämnade igen den. Tack lilla du, han inte med att ge dig en kram. Här kommer nu gårdagens lunch som ett brev på posten.
Lite LCHF-stuk är det med riktigt fet och god sås, bacon (som jag älskar, borde bli ambassadör för Tulip eller Scan) Färsk babyspenat, gott som bara den och så lite grönsaksblandning stekta i smör/olja plus mina tre älskade tomater. Observera att det är inte samma tomater som går runt hela veckan utan det är nya varje dag.

Morgonen startade med havregrynsgröt som den brukar med Sinikkas supergoda jordgubbssylt och riktig mjölk, inga lättvarianter här inte. En kopp starkt te och så två hårdkokta ägg som mosas med en stor klick smör och finklippt gräslök från balkonglådan. Det sitter som smäcken på en seglare det mina damer och herrar. Laddad för dagens äventyr kan man nu hasa sig iväg ner och ställa till det för några människor i centrum. Handla lite färska grönsaker lite mer aprikoser, just det en sådan åt jag också till frukost. Suuuupergoda nu när de är mogna och fina. Ha det fint så länge, så syns vi......
pappa B

"Det skall starka ben till att bära goda dagar"

Inga kommentarer: