tisdag 17 juli 2012

Semestertider, tomt på torget...

När semestertiderna drar igång då blir det fort tomt på torgen i stan. Mitt på dagen och en bit in på eftermiddagen är det liv och rörelse men efter klockan 18 då drar en ödes skugga in över lokalerna. Den här bilden tog jag nere på Angereds torg klockan 08,20 idag då jag var nere på ICA och handlade mjölk och salami till frukostmackorna. Kvinnan var på jobbet och trollen sov sin skönhetssömn, endast gubben var vaken.

Mer sprutt var det dock på de här två småtjejerna som passade på att leka Rivieran på en madrass utanför soprummet. Någon hade slängt ut sängen och småtjejena tog sig en tupplur under sina filtar. En rolig sommarbild som jag tog med mobilen när kvinnan och jag var på väg till garaget.

Själv har jag haft ett helvete idag för att få den här tisdagen att passera. Nu tänker jag slå upp en liten Rom&Cola och fira att kvinnan börjar sin semester i morgon dag. Alla mobilsamtal från hennes företag undanbedes vänligt men bestämt. Om så sker kommer jag att gömma hennes mobil till tredje veckan i augusti, bara så ni vet detta. Vi skall ta oss en titt på den nya Scherlock Holmes filmen på TV:n, den lär vara både rolig och lite annorlunda säger ryktet. Nu skall vi se, som han sa, som klippte av sig ögonbrynen.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör du alldeles rätt i, ta en för mig också, må så gott ! Järnberg

pappa B sa...

Aammamed dig Danne och hälsa frugan