torsdag 12 juli 2012

Shopping utan plånbok, kan de va nåt?


Absolut, idag återgick livet från att ha varit vandrare till normal pensionär igen. Lille Stefan och jag tog oss en tur ner till Bäckebol och shoppade runt lite. Först en sväng på XXL där jag fick förslaget att köpa mig en cykelhjälm. Stefan vet ju att jag testat spinning och med tanke på mina ryggproblem så tyckte han det var säkrast att jag satsade på en cykelhjälm utifall att jag skulle ramla av hojjen. Testade en silverfärgad som jag tyckte passade väldigt bra, eller vad säger ni? Sedan var det dags för Net on Net ( hittade inga lageröl dessvärre )och slutrundan gjordes inne på Media Markt.


Efter detta var det dags att åka hemåt och med huvudet fulla av idéer så skildes våra vägar och jag ordnade en god lunch till mig själv. Trollen var sedan länge utflugna ur boet. Satte mig vid burken och kunde snabbt se att Lillmarre varit snabb att ändra på vår facebooksida  till Rallarmarschen 2013 och tro det eller ej, men det är redan 12 personer som anmält att de kommer och går nästa år. Det visar hur poppis årets marsch har varit. Jag kommer med fler bilder därifrån, kanske redan i morgon. Skall inhämta lite mer fakta, tider och liknande information.

Passade på att tvätta mina nedskitade joggingskor, körde dem resolut i tvätt maskinen och får väl testa när de torkat om de fortfarande passar, de kanske har krympt, vem vet?

Började skriva ner lite olika idéer för att locka mer folk till nästa års marsch och det skall bli mycket roligt om vi kan locka upp fler än 100 vandrare, då slår vi rekord så det stänker om det. Hittade för ett tag sedan en mycket spännande sida på facebook. Kolla in detta, du kanske också går med huvudet under armen. Jag skall i alla fall testa, vänta bara. Har alltid tyckt att jag sett saker och ting lite vid sidan om?


Atlasbalans heter företaget och detta handlar om att kolla sin ryggrad så att man inte går omkring här i livet med en sned rygg, vilket gör att huvudet inte sitter på rätt plats. Det finns ingen mottagning här i Göteborg för tillfället men nere i Halmstad. Jag skall kolla upp med en tjej som sköter testen och behandlingen och höra om hon har tid för mig någon dag. Då kvistar jag ner och just nu förmodar jag att med min fjällbjörksliknande ryggrad så stapplar jag fram med huvudet under armen.
Det skulle faktiskt behövas både en test och en behandling, skall bara se om min tunna plånbok klarar av detta. Annars får jag väl starta operation "Huvud på plats" och gå ut på stan med en liten låda som tiggarna numera har framför sig. Dessvärre är det nog inte lämpligt att jag lägger mig ner på huk för då kommer jag kanske inte upp igen...
pappa B

Inga kommentarer: