lördag 28 juli 2012

Visst var det pampigt och min gamle idol Mohamed Ali fanns på plats!

Det får banne mig bli en glad gubbe till. 40 minuters övertid på sändningen, men vad tusan gör detta. En fin och lättsam invigning och nu brinner elden så  det är bara att köra igång tävlingarna för fullt. Jag är bänkad och även om jag kommer att missa några begivenheter då det skall vara lite fortsatt jobb i Jönköping så har jag många dagars TV-tittande att se fram emot, skulle det dessutom vilja regna så blir saken ännu mer perfekt.

Det enda som jag tyckte fallera var de vitklädda zoombier som bar fram den Olympiska flaggan. Detta kunde några glada om pigga ungar fått göra istället och att se fd. FN-chefen smila upp sig är ett hot mot hela mänskligheten. En sån skitgubbe som företräder ett land som inte vet vad mänskliga rättigheter är han borde inte få visas upp i sådana här sammanhang. Nåväl nu är han borta och de halvdåsiga käringarna som höll på att tappa flaggan likaså. Nej in med unga vilda krafter så det blir lite drag bland alla potentater. Trotjänaren Pålle han presenterades på ett fint sätt och fick hela publikhavet, även de svenska kommentatorerna att nynna med.  I morgon smäller det och nu kryper pappa B ner under täcket och drömmer fina drömmar om bacon och grönsallad. Kampen mot fläsket har startat, och de Olympiska lekarna likaså!
pappa B
Skicka en kommentar