torsdag 30 augusti 2012

Dagen då löven faller och lunchen var god!

Jag kan inte lägga upp bilder, någonting är fel. Funderar skarpt på att byta blogdomän, då det har krånglat ganska ofta här på blogspot. Vi får se hur jag gör?
Lille Stefan, jag och vår ärtiga Pia var och hoppade runt nere på Stig Center i förmiddag. närmare 40 pigga pensionärer körde idag dubbla stationer vilket renderade i betydligt större mängd svettförbrukning och förmodligen tunga värkande armar och ben i morgon.
Löven börjar falla allt snabbare och gångstigarna här uppe i Nordost blir att gulbrunare för var dag som går.
Dystert men man vet ju med ganska stor säkerhet att de återvänder om ett par månader igen.

Dagens lunch blev taberas i kyl och frys och med en fantastiskt god grönsaksmix, smörstekt vitkål, blomkål, soyabönor och morötter, spetsade med lite färsk riven ingefära och pumpakärnor så blev de små miniköttbullarna, kycklingfilén och gårdagens schnitzel, skurna i bitar, rena kungamåltiden. Hade önskat att jag kunde lägga upp en bild på härligheten men det kan jag inte, tyvärr.
pappa B

Inga kommentarer: