lördag 4 augusti 2012

Dagens surgubbe går till Bertil Eriksson och Britt Häggmark!

Göteborgs stad mörkar Way out West nota för deras kalas i Slottsskogen.
-Det handlar om affärstransaktioner och då vill man inte ha offentlighet, säger Bertil Eriksson, Park- och naturförvaltningen i Göteborg. Tillfällige förvaltningsdirektören Britt Häggmark menar att man fått bättre avtal och betalning för årets konsert. -Både grundhyran och den rörliga delen har höjts. Några belopp det vill hon inte säga. Detta rapporterar dagens GP och där framkommer även att Domkyrkan blir utan artister i år då man krävde marknadsmässig hyra. Tidigare har man ställt sina lokaler till förfogande utan kostnad. Då fanns det alltid lämpliga artister. Däremot spelas det i Annedalskyrkan? Naturligtvis utan hyra för Luger, som istället lovar kyrkan att ha ett tält inom området i Slottsskogen. Vem fan bryr sig om ett litet tält med två prällar i under en rock konsert? GP har överklagat beslutet om sekretess hos Kammarrätten i Göteborg. Bravo!

Mygg kaos i Forshaga, i år igen!
10.600 myggor fastnade i en myggfälla. Detta var under 12 timmar. Gränsen för vad de flesta anser vara ett olidligt myggproblem  är 10.000 mygg under ett dygn? Nu har man bjudit upp Naturvårdsverket till Forshaga då de gett kommunen avslag på att bekämpa myggplågan med kemiska medel. Ett bra initiativ och jag hoppas att de låser ute de mossatrampare från Naturvårdsverket som vågar ta sig till Deje på myggspaning.

Jag har nu inmundigat min dagliga havregrynsgröt och mina piller för dittan och dattan (gjordes för en dryg timme sedan) och tänker snart ta mig en liten proteindrink på färska blåbär. Sedan gaskar jag upp mig genom att ta en promenad runt Mölnesjön (vackert väder idag). När klockan slår två går jag ner och lyfter skrot på Sportlife, mitt andra hem, i minst en timme, kanske två....
Efter detta kanske vi syns igen. Ha det så bra tills dess.
pappa B

Inga kommentarer: