tisdag 14 augusti 2012

Kulturkalaset har börjat...nu blommar staden!

Här skall det frossas i korv av alla de sorter och smaker. Jag har varit nere på Kulturkalaset en sväng. det riktigt kulturella med poesi, diktläsning och musik man inte förstår det skiter jag i. Men mat...det förstår jag och här har inhandlats korvar och skinkor från när och fjärran.Nu kommer det en radda med bilder, bara titta och känn hur det vattnas i munnen..ja inte ni gräsätare men ni som gillar stark och riktig korv. Håll till godo min vänner!

Det fanns massor med god mat att testa och inte var det hutlösa priser heller. Så..bor du i eller i närheten av stan, masa dig ner och upplev en liten del av världen. Speciellt om du som jag suttit i en halvtaskig solstol på balkongen hela sommaren...





Med en kasse fylld med tre kilo utländsk salami tog jag och kvinnan oss ett glas rosé på det nya Post Hotel. Där fick jag mig en liten tankeställare om hur viktigt det är att välja rätt yrke här i livet.





Thaimat, Polsk gryta, creme-kyckling och massor av andra grejer. Men från Finland fanns det bara fårskinnsvästar, tofflor och fårull. Själva köttet hade de lämnat hemma i Karelen och bara tagit med sig pälsen. Skit samma det var många fina grejer och flera av svenskarna, både original och invandrade, passade på att köpa sig lite varma fårskinnstofflor innan vintern kommer.
Kanske jag går ner i morgon med?





En mycket charmig och trevlig bartender tog väl hand om oss, en grabb som en pappa skulle vara stolt över, vaken, artig och pigg. Men så fick han också en liten puss av sin snygga flickvän innan hon gick hem. det är klart att jag blev lite avis, men jag hade ju min egen snygging med mig så allt var ju ok. Värre var det för grabben som slet och sopade utanför hotellets entré. Han fick ingen liten puss av någon vacker flicka, jag tror ingen alls utom jag lade notis om hans idoga sopande för att allt skulle se fint och propert ut framför hotellet. Också en grabb att, som pappa vara stolt över. Kom inte och skäll på våra unga människor i stan, det finns riktigt fina sådana, bättre än många av oss gamla stutar som går omkring och gnäller...


En elog till de unga grabbarna på hotellet och en eloge till alla utländska korvhandlare, Thailändska riskokare och Polska grytkokare. Stan kan också få en liten klapp på axeln, som ordnar detta. 
Hoppas att det fina vädret håller i sig över hela helgen för det är det här jippot värt.
Jag har även passat på att inhandla billig färsk lax på ICA här i Angered. Kolla in nästa inlägg får ni se själva, det finns nog kanske kvar något till er med i morgon om  ni har tur...
pappa B

Inga kommentarer: