fredag 17 augusti 2012

Time för träning!

Phu, natten har varit jobbig. Jag har hört spårvagns skrammel i skallen hela natten, blandat med jäntan och hennes kompis fnitter från deras rum. Har sovit uselt och borde faktiskt gå och lägga mig och sova middag idag.
Men av detta bliver ingenting, skall ringa Björn, en av gympolarna och höra om de är hemma. De skall få lite sik av mig. Den kan jag leverera på väg ner till gymmet. Idag blir det säkert 2 timmar, mest rygg och mage, hoppas jag står pall.
Lördagen skall jag såga ved uppe hos svärmor i Taberg och sedan blir det en stillsam söndag i skinnsoffan.
Morgondagen är fortfarande blank men den kommer säkert att fyllas med någonting galet om jag känner mig själv rätt.
Skall försöka att få Västtrafik att köra ut ur mitt huvud, så jag an ordna upp tankarna lite bättre. Vi höres förmodligen lite längre fram under dagen. Hej på en stund.
pappa B

"Den ena generationen planterar träd
den andra sitter i deras skugga."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för Ditt radioreportage tidvis lät spårvagnarna som tunnelbanan i St Petersburg. Många gånger när Jag pendlat till jobbet har Jag tänkt vad bra om man slapp jäkta utan kunde åka till ändhållplatsen och vänd där. Men någon gång blir det

Olle

Anonym sa...

Inte konstigt att Du och din kompis hör dåligt av allt detta spårvangsskrammel!
Tur man bor i Norrbotten där vi har fina Komunikationsmedel. Tågen går på helsvetsade räls. Hjulen är gummerade man liksom bara susar fram.
Sen har vi krav på våra Bussbolag hur gamla och hur mycket bussarna får ha rullat.
Ta Stefan med och kom och Njut av allt det fina i Norrbotten!
Kusin B.

pappa B sa...

Haha grabbar, tack för kommentarerna. Lustigt att du jämförde med St. Petersburg Olle, de kom en kompis idag nere på gymmet och sa precis samma sak. -Det lät som tunnelbanan i St. Petersburg i sommar.

Kusin B du åker ju aldrig buss eller järnväg så varför skryta om dessa transportmedel. Du lämnar ju inte bilen mer än fem meter :) Men vi kommer upp till sommaren, var så säker.

Anonym sa...

Skryter inte är så här nu när vi laggt in nya tågset här.
Sedan fungerar SJs tider bättre här i norr...
är mindre som här knorr.
Men säkrast bilen är med alla långa avstånd här.
Om Du bara viste hur långt jag går...
och där finns minsann inga spår ha..Ha..
Ha de gött.
Kramar Kusin B.