onsdag 8 augusti 2012

Två blommor till alla mina vänner....

Jag brukar fotografera blommor ibland, oftast de på två ben, men även de som växer upp ur jorden. Vackra, spröda men ändå så starka. Nu ger jag er, alla min vänner två stycken blommor som tack för att ni med era muntra gratulationer, roliga videor och muntra tillrop förgyllt mig 69:onde födelsedag.

Mina kusiner uppe i Kiruna har redan sänt ut en liten dold varning om vad som komma skall nästa år och jag får väl börja planera redan i morgon för jag brukar inte lägga så stor vikt vid detta med planering i god tid, men nu kanske det är bäst att jag gör detta. Men...först skall jag ner under täcket för i morgon blir det strandhugg med lille Stefan och hans kära hustru Bitten, förmodligen längst ut på Vrångön, där passar vi två gubbar riktigt bra,

Lite småplock, rött vin och muntra skratt kommer att fylla denna "lill-lördag" med salta vindar, sand i skorna och aningen rödare näsor än de vi går omkring med idag. I London fortsätter spelen om de ädla medaljerna, men med handen på hjärtat står det mig lite upp i halsen just nu. Mygel, fusk, mutade potentater och dopade idrottsutövare. Det känns, som om det blir lite för mycket...Skall faktiskt bli skönt att återgå till "Halv åtta hos mig" och väderleksrapporten.

Om jag inte trattar på ändan i havet och flyter över till Danmark så kanske vi syns i eftermiddag och jag lovar, kameran skall med!
Sov så gott och än en gång, tack så väldigt mycket för alla grattis!
pappa B

"Mödom, ungdom och tid, kommer aldrig igen"

Inga kommentarer: