onsdag 8 augusti 2012

Ut på havet vida, skall vi ut och glida...

Klockan 09.45 klättrar vi på buss 76 mot transport ut mot havets friska vindar. Med halvtaskigt väder, dock med förhoppning om lite solsken så skall Stefan, Bitten kvinnan och jag ge oss ut på "picknick" ja  nu menar jag äta mat i det gröna och inget annat. Jag återkommer med bilder från denna fantastiska föreställning under sen eftermiddag. det kanske till och med blir några rörliga sådana, vi får väl se.

-När vi intog vår frukost för en timme sedan så sa plötsligt kvinnan; -Idag hoppar Rolf-Göran Bengtsson! Va, sa jag, är det inte hästen som skall hoppa? Hur fan skall detta sluta, det borde vi varit hemma och tittat på. Kan ju bli hur roligt som helst! Då var det nära att tekoppen av tungt stengods kom farande över köksbordet. Hon har snabb reaktion och ett skapligt internationellt temperament min lilla dam på andra sidan köksbordet...

Kan ni tänka er att Alice Cooper lirar på Lisebergs stora scen i afton, vilken hit! Egentligen borde jag åka ner för att se och lyssna på gubben för han är ju verkligen skithäftig. Dessutom gillar jag en del av hans musik också. Alice Cooper gillar inte golf och han skulle aldrig kunna tänka sig att spela denna markförbättrande sport. Men Vincent Furnier, han älskar att spela golf och går 18-hål varje morgon. Han har dessutom inte druckit sprit på 30 år (eländes elände) Fast det har förmodligen runnit kubikmeter wirre genom hans hals innan han bestämde sig för att plugga igen spritstrupen. Hur som helst denna snart 65-årige man är en levande legend, en djävul på scenen men en snäll gammal man som (älskar golf) bakom sminket, de svarta ögonen och döskallekostymen. Javisst är de här två gubbarna samma person, Dr. Jekyll och Mr Hyde.
pappa B

Inga kommentarer: