tisdag 21 augusti 2012

Visst är det väl vackert....

Med mobilen gas man ju tillfällen att fånga lite vad som helst. Jag var ute och promenerade en kväll för några dagar sedan och gick då min runda runt Surtesjön och ner till sjöarna vid Ranneberget. Tänk att den här fina naturen finns bara en liten bit utanför Kungsportsplatsen i Göteborg. Och kan ni tänka er alla som gnäller och tjatar om oss som bor uppe i Nordost;     -Hur kan ni bo där i detta getto?
Vilket getto, vi bor mitt ute i naturen, med hela Vättlefjäll utanför dörren.
Men ni som beklagar er, stanna kvar där ni är, kom inte ut hit till oss och skita ner utan spring ni era gatlopp mellan bussarna och spårvagnarna så promenerar vi här uppe i vårt "fantastiska getto".

Till råga på allt så finns det fin fisk i alla sjöarna, både gädda, abborre och ädelfisk. Sug på den ni!
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej lappgbbe
Jag var inne på korvkiosken vid STIG center Jag och min reskamrat
Alf åt var sin hamburgare in kom en äkta Göteborgare och han beställde en hamburgare och ville ha en 08 att dricka jag lysnade noga personalen svarade du menar en Puco ja vist,svarade Göteborgaren Ha Ha
Sigge