onsdag 22 augusti 2012

Bistra tider stundar..

Thermometern sjunker och stannar närmare 0 för varje dag som går. Löven börjar dala allt fortare mot marken och snart sittar jag och fryser om röven ute på Surtesjöns halvmeter tjocka is. Ryckandes i min lilla mormyska försöker jag locka några av sjöns stora abborrar att hänga med hem till stekpannan.
Stig-Ossian fällde ihop sina vingar och svensk film och nöjesliv har blivit en profil fatigare. Vad som tog hans liv, vet jag inte men det var förmodligen någon lömsk sjukdom som drabbar oss mer eller mindre förbrukade åldersmän och kvinnor. Nåväl, frid över hans minne och i samma stund som Stig-Ossian slöt sina ögon var det en ny liten varelse som öppnade sina så livet fortsätter på sin rundgång.

Lille Stefan, Pia och jag vi fortsätter också vår rundgång nere på Sportlife i Stigs Ceenter. I morgon börjar cirkelträningen med Jim för oss gamlingar. Lite pensionärs dagis där ett 50-tal pigga, men ganska skrövliga gubbar och käringar skuttar runt, lyfter skivstänger, hantlar och ögonbryn. Detta till tonerna av hurtig modern bompa bompa musik. Helt i tidens gång. Vi bojkottade den här varianten hemma i Angered då man inte fick prata och skratta för mycket, det skulle vara så väldigt seriöst enligt hon som höll i det hela. Eftersom vi tre, Stefan, Pia och jag tycker att detta med träning är fantastiskt roligt så ansåg vi oss inte passa in i detta seriösa gäng så vi flyttade våra slitna kroppar över älven i stället. Vilket vi absolut inte ångrar.

Idag blir det tung promenad på Crosstrainern och lille Steffe skall komma ner även han. Sedan stämmer vi min lilla ukke och så skall jag få min första lektion i ukkulelespelandets härliga konst. Kanske jag kan lära mig tre grepp så att jag skrålandes och knäppandes på ukken från balkongen, kan fixa till lite lediga lägenheter här i centrum, vi får väl se.
pappa B

Inga kommentarer: