fredag 28 september 2012

Nytt slag i solarplexus..!

Återigen har "Knoll & Tott" vispat till oss Göteborgare med en rak höger mitt emellan revbenen. Några sådana här vändor till och vi vanliga människor är golvade för gott. Nu skall man spärra av hela Göteborg för bilåkandet och menar att vi skall satsa på kollektivtrafiken. I samband med att protesterna mot vägtullarna drog igång så höjde Västtrafik sina priser. Nu höjer man igen!
Hur ända in i helvete kan detta få fortgå? Nu måste folket snart ilskna till på allvar och inte acceptera alla idiotiska förslag som tas och genomförs över våra huvuden i den här alltmer korrupta stad.
Det företag som verkar i staden och inte har barn med de politiska familjerna borde ställa sig på folkets sida och daska näven i bordet. De måste ju också vara beroende av att de som arbetar kommer till och från sina jobb...

Släpp loss böneutroparna på Ramberget!
Vi har ju redan påtagit oss ansvaret för stora folkgrupper från andra länder och anammat deras seder och bruk på bekostnad av våra egna lagar och förordningar, så varför skulle inte immanerna får ropa ut bönen i högtalare från  moskén vid Ramberget? Detta förhöjer stämningen och skulle vi sedan få aningen varmare väder så kunde vi ge fan i att flyga runt i söder och lägga de pengarna på trevligare tillvaro här i Göteborg. Jag röstar helt klart på att böneutroparna skall få klartecken från fru Hultén & Co. Det vore väldigt trevligt och de även kunde komma ut hit till Angered någon gång i vecka och ropa. Jag tycker enbart att det är charmigt och förhöjer ju stämningen på något sätt.

GAIS åker ut med röva först, IFK kommer kanske att få kvala och Häcken vinner elitserien, så är läget och så kommer det förmodligen att bli. Att en styrelses felaktiga handlande kan sopa bort ett helt lag och allt som följer med detta ur högsta serien på en enda säsong, det måste vara rekord. Istället för usla värvningar, typ en halvskadad fd. halvproffs som Jeffrey Aubynn som tillbringat mer tid på bänken och sjukstugan än på plan så säljer eller lånar man bort de grabbar som kan spela fotboll. Är det inte dags för samtliga medlemmar att se till att dessa profeter som styr och ställer byts ut med omedelbar verkan?
Häcken trampar på och lyfter fram ny talanger från det egna ledet, se bara på unge Lewicki som blir bättre och bättre för var match som går.

"Greven" sitter på sitt gods i Helsingland och gnäller för att jag skriver för mycket om mat och träning. Han vill att jag skall skälla mer och berättar att både han och Robert Gustavsson (komikern, som han träffat en gång, hos en kamrat i Stockholm) hatar mat och tycker att jag skall lägga ner. Men om du den grinige gubben där uppe på sitt gods inte gillar att läsa om mina luncher och min träning så kan han ju ge fan i att göra detta, eller hur? Han kan ju bojkotta mig.

Söta fru Bildt på Bokmässan i Göteborg
Idag blir det 10 km med Ivan den förskräcklige och stavarna, sedan fotografering på bokmässan igen. Lyssnade på lilla fru Bildt på mässan i går och blev mäkta imponerad. Här har den gode Calle gjort ett klipp. Söt och charmig och med glimten i ögat fick hon världsproblemen att framstå som en liten saga. Dessutom utan spår av Italiensk brytning utan på perfekt svenska. Hos henne borde vår svenska drottning ta lektioner för hon har absolut inget musiköra då det gäller det svenska språket. Calle borde erbjuda Carl-Gustav den möjligheten när de träffas.
Med andra ord kommer det mer information och bilder från årets Bokmässa i kväll och även en kort rapport hur vår träning gick. Hr "Greven" får finna sig i detta om han hoppar in här på nätet. Han kanske skulle starta en blogg själv när han har så många idéer om hur en sån skall vara? Surgubbe!
pappa B

"Hur ringa en människa än är, har hon en uppgift att fylla"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kollade en video som recito lagt upp på facebook om Dan Larsson oc såg då en fotograf som var där oc fotade tänkte genast på Dig

Olle

pappa B sa...

Ha ha ja den här gubben fanns på plats och kommer att vara där även idag kl. 16 då Danne skall snacka om den nya Quickboken.
Kul att du hänger med på bloggen Olle.
Har du läst Dannes bok -Vietas Kuppen-? Den är jäkligt bra.

Anonym sa...

Ja Jag läste den i december förra året fastän att Jag inte har jobbat på bygget så var Jag ibland nära dessa maskiner i porjus nya, och Jag kände den fuktiga oljeluften när Jag läste Hans bok
Olle

pappa B sa...

Ja, den är riktigt bra och jag tror att Danne kommer att få mycet kredit för den i framtiden.