torsdag 27 september 2012

Folkstorm på Bokmässan, hur skall det bli till helgen?

Porjusgrabben Dan Larsson
Så här ser han ut Hr Larsson, Dan i förnamn. Inte att förväxla med sagoboksförfattaren med samma namn. Han bor dessutom mitt i gnällbältet, medan våran Dan bor i Luleå.
I morgon kliver han upp och berättar om sitt arbete med senaste boken om Thomas Quick och vem vet åhörarna kanske även får lite bakgrund till Vietas Kuppen på samma gång.

En herrans massa folk på mässgolvet och det står helt klart att böcker har en fantastiskt dragningskraft hos folket. Jag undrar bara hur det skall bli under helgen, kommer alla att få plats eller får man gå ut i radion som Ullared gjorde. Be besökarna stanna hemma eller ställa sig i kö och vänta på att trycket inne i mässhallarna skall lätta?

Flera kända ansikten svepte förbi och nu vet jag att Lasse Berghagen håller på att skriva en roman -Flakmoppen- kommer den att heta och det är Piratförlaget som skall ge ut den. Ni kan ju hålla korpgluggarna öppna för det blir säkert en rolig läsning.
Nu skall jag fortsätta mina äventyr och kommer kanske igen senare i afton med något vettigt, vi får väl se. Hur som helst skall ni gå på bokmässan, räkna med trängsel och långa köer.
pappa B

Inga kommentarer: