måndag 24 september 2012

Oj vilken drömstart på dagen!

Sicken vacker dag det blev! Nästan finare än de får sommardagar vi haft. Att sedan ha ynnesten av att vara i så pass god form att man kan masa sig iväg ner till Stig Center och få en date med vår lilla loppa Natalie, det är bonus som är få förunnat. Om de inte har gett sig tusan på att få igång sina gamla kroppar vill säga. Vi är ett förbannat glatt gäng, dryga 40 män och kvinnor som kör så att golvet gungar där ute på Hisingen.
Den lilla pärlan Natalie drar igång och svänger iväg i en twist så att vi andra blir helt slut bara genom att titta på henne, vilken energi och dessutom är hon en mästarinna på att överföra den på oss. Vi svänger på våra hängiga rumpor, gäddhänget dallrar som mormors söndags gelé och det knarrar i knäskålarna, men twista det gör vi, vi drar gummiband så att bena slår ihop med en smäll när vi slappnar, liggande och sittande på jättebollar för att förbättra balansen (det behövs hos samtliga). Skrot hinner vi också med att hiva innan timmen tar slut. Idag var det nya övningar där bland annat mitt "hatobjekt" utfallssteg ingick jo jädrar i min lilla låda jag försökte allt hänga med.
Ivan den förskräcklige börjar allt mer att falla in i bilden och liknar lille Steffe mer och mer. Jag som är lugn och sansad och tar det verkligt stillsamt och försiktigt jag blir faktiskt imponerad av dessa två gubbar. Idag tyckte han att Natalie skulle lägga fram lite tyngre hantlar och öka vikterna på skivstängerna. Det sa ha på fullaste allvar, tur att bara var vi i "Rövargänget" Pia, Steffe, jag och han själv som hörde det. Natalie nickade men jag hoppas att detta slår tillbaka på Ivan och inte oss andra försiktiga och blyga människor....Hade de andra hört det hade de nog burit ut Ivan och ställt honom på gården.

Hemkommen så blev jag utgången direkt. Såg Nettos reklamblad och för en gång skull så var det riktigt billig. Kycklingfiléer i 1,8 kg förpackningar, svensk givetvis om det nu skulle vara nåt bättre. Panerade filéer och portionsförpackningar med både salladskyckling och Gordon Blue, ni vet sådana där med ost och skinka inuti. Jag laddade upp av bara den, så om 14 dagar kommer jag att flyga ner till gymmet och kackla ännu mer. Ha det så fint.
pappa B

Inga kommentarer: