fredag 21 september 2012

Panerad fisk - dagens lunch, njaää....

Panerad fisk kan innehålla vilken firre som helst. I synnerhet om det inte står annat än vit fisk. Nu skall ni veta alla ni som håller reda på vad jag äter och inte äter att jag skrapade bort paneringen innan jag åt upp firen
Den var inte god och efterson jag är superkänslig mot tran så känner jag direkt att detta var ingen fisk för mig. Nåväl nu simmar den runt bland tomaterna och dyker väl upp fram på småtimmarna i den andra änden av kroppen...

Det är mycket sällan jag köper fisk där det inte står angivet att det är torsk eller Alaskan Pollok. de två kan jag äta med god aptit och mår bra av.
Potatis skippar jag så ofta jag kan och istället hade jag stekt ihop strimlad vitkål, babyspenat, gul lök, vit paprika och en grön liten chili. På med sesamfrön och pumpa kärnor och fyra små tomater (två var så små) Smakade gott, men fisken var inte vad den skulle vara....men förhoppningsvis lever jag så vi kan höras igen...
pappa B

"Det är bättre att betala kocken än apotekaren"

Inga kommentarer: