torsdag 27 september 2012

Raka spåret ner till Bokmässan!

England, Frankrike, Tyskland, Danmark, Polen, Ryssland, Norge och så Gällivare. Det är väldigt internationellt på årets Bokmässa nere på Svenska Mässan. Nja, men det är det ju varje år. Landets i särklass största samlingsplats för författare, förläggare och läsintresserade människor. Så även i år.
Nu skall jag ner och träffa min gode vän, författaren och journalisten Dan Larsson. Porjusgrabben från Gällivare, som har skrivit två böcker om Quick och den förnämliga boken Vietas Kuppen eller vissla inte på Norrskenet. Han finns på plats och skall väl intervjuvas om böckerna i förlagets monter både i morgon och på lördag. Skall ta några fina porträtt på pojkrackarn så att han har till sina recensioner.
Jag har stegräknaren med mig för jag tror att det blir minst 10.000 steg på mässgolvet. Ha det så länge mina vänner.
pappa B

"En mans visdom sitter i hjärnan, inte i hans gråa hår"

Inga kommentarer: